شنبه 8 اردیبهشت 1403
spot_img
خانهگردشگری۱۲۰ روستای خراسان رضوی دارای ظرفیت جذب گردشگر است

۱۲۰ روستای خراسان رضوی دارای ظرفیت جذب گردشگر است

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۱۲۰ روستای استان دارای ظرفیت جذب گردشگر است که ۱۷ مورد آنها تا کنون به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده‌ است.

سید جواد موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این شمار ۱۰۳ روستای استان دارای ظرفیت های متعدد طبیعی، تاریخی ، معماری و صنایع دستی برای جذب گردشگر است.

وی ادامه داد: ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی با هدف رشد و توسعه گردشگری در روستاها در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا هم اکنون تعداد ۱۶۰ اقامتگاه بومگردی در روستاها و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت در استان ایجاد شده است.

مدیرکل گردشگری خراسان رضوی گفت: این تعداد اقامتگاه بومگردی سه هزار نفر ظرفیت اقامتی دارد و برای بیش از ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

موسوی افزود: توسعه گردشگری در روستاها موجب ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و استفاده از ظرفیتهای اقتصادی در این مناطق می‌شود.

وی تاکید کرد: روستاهای گردشگری واقع در مسیر زائران بارگاه امام رضا(ع) را از جهت زیرساخت ها، به صورت ویژه مورد توجه قرار خواهیم داد.

هم اکنون خراسان رضوی با ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این بخش دارد.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها